שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי – למה צריך את זה בעצם?

לפני שנבין למה אנו צריכים בכלל שיווק דיגיטלי למותג שלנו, נצטרך לבחון מה משמעותו. שיווק דיגיטלי הינו בעצם קידום של שירותים, מוצרים או מותג מסוים באמצעות אחת או יותר מפלטפורמות המדיה הדיגיטלית כיום. לדוגמא, עמוד הפייסבוק של Nike עושה עבודה מעולה בקידום המותג דרך הרשת החברתית הגדולה בעולם.

אם כולם מכירים את Nike, למה חשוב לה לשווק דרך מדיה דיגיטלית?

בשונה מאמצעי תקשורת רגילים, כגון עיתונות כתובה, רדיו או טלוויזיה, במדיה דיגיטלית אנו יכולים להשתמש בשיטות אנליזה מתקדמות על מנת לעקוב ולנתח את מסעות הפרסום והשיווק שלנו כך שנקבל נתונים (אפילו בזמן אמת) ונבין מה עובד ומה לא. לדוגמא, העלנו פוסט חדש בעמוד הפייסבוק של המותג ולא קיבלנו שום מעורבות מקהל היעד שלנו – לא שיתופים, ולא תגובות. מקסימום מספר לייקים בודדים. בבירור ניתן לראות כי טעינו איכשהו בדרך. או שלא הגדרנו קהל יעד רלוונטי, אולי הכתיבה שלנו הייתה גרועה במיוחד ואולי התמונה שצירפנו לפוסט ממש לא קשורה לנושא. מה היתרון כאן? נוכל כמובן להבין את הטעות דיי מהר, ולערוך את הטקסט בפוסט, להחליף תמונה ולשנות את קהל היעד. בצורה הזאת לא בזבזנו הרבה כסף ויצאנו לדרך עם מודעת פרסום חדשה (כן, פוסט בפייסבוק בהחלט יכול להיחשב כמודעת פרסום).

אנליזה במדיה דיגיטלית

למשווקים דיגיטליים יש יכולת ניטור גבוהה במיוחד בהשוואה למשווקים באמצעי תקשורת רגילים. ניתן לעקוב ולנתח מספר צפיות
במודעה, משך צפייה, מספר קליקים על המודעה, יחסי המרה ואילו סוגי תוכן עובדים ואילו ממש לא. היכולת הזו נותנת למשווקים יתרון חד-משמעי על משווקים באמצעי התקשורת הרגילים.

שיווק במדיה דיגיטלית

למה שיווק דיגיטלי כל כך חשוב?

כיום, מדיה דיגיטלית היא כל כך נרחבת וגדלה בקצב מסחרר, שלצרכנים יש גישה לכל סוג של מידע בכל זמן ומכול מקום. צרכנים לא סומכים רק על מה שהמותג בו הם מתעניינים מפרסם על עצמו, אלא מה הקהילה שלהם אומרת על אותו מותג, מה חשבו חברים שלהם שלאחרונה רכשו מהמותג. סביר בהחלט להניח שבמידה ואתם מתעניינים בשעון חדש, ולאחרונה חבר קרוב העלה ביקורת אוהדת בדף הפייסבוק של חברת שעונים מסוימת –  יהיה לכם יותר נוח לברר על המותג הספציפי הזה. במידה ודף הפייסבוק שלהם מעודכן במידע רלוונטי, תמונות של דגמי שעונים חדשים וכו' הדרך שלכם לרכישת שעון מהם התקצרה מאוד. בכך, ללא הוצאת כספים גדולה ופשוט ע"י תחזוק עמוד פייסבוק של המותג, אותה חברת שעונים הגדילה את מעגל הלקוחות שלהם.