קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני – SEO

נתחיל בהגדרה קצרה של המושג קידום אתרים אורגני ; SEO – search engine optimization :

קידום אתרים אורגני משמעותו קידום הופעת אתר אינטרנט בתוצאות ובדפים של מנועי החיפוש השונים (גוגל בראש ובראשונה, בינג, יאהו וכו') בהתאם למילות החיפוש בהן אנו רוצים שאתרינו יופיע.
בהתחשב בכך שרוב תנועת הגולשים באתרי אינטרנט כיום מגיעה דרך מנועי החיפוש השונים, הופעה בתוצאות ובדפים הראשונים יוצרת משוואה פשוטה – חשיפה מוגברת, הגדלת הכניסות לאתר והגדלת מאגר הלקוחות בסופו של דבר.

קידום אתרים אורגני מול קידום אתרים ממומן

יש להבדיל בין קידום אורגני במנועי החיפוש מול קידום אתרים ממומן –
בקידום הממומן יוצרים מודעה בתשלום שמופיעה בדר"כ בראש תוצאות החיפוש או בצד שמאל בגוגל, לאחר הגדרת מילות מפתח בהן רוצים שהמודעה 'תוצג' לגולשים. לקידום הממומן שיטת תמחור שעובדת על 'קליקים' (לחיצות), כל כניסה של גולש לאתר דרך המודעה מתומחרת בהתאם למילות המיקוד שהוגדרו.

קידום אתרים אורגני מתייחס לאתרים שאינם מופיעים באופן ממומן אלא מגיעים לראש תוצאות החיפוש באופן 'טבעי' (מכאן השם אורגני). גוגל מחליטה אילו אתרים או דפים יופיעו בראש תוצאות החיפוש על בסיס חישוב מתמטי של אלגוריתם מתוחכם שלוקח בחשבון מגוון פרמטרים שונים ובסופו של דבר נותן ניקוד לכל אתר רלוונטי, על בסיס הניקוד נקבע סדר הופעת התוצאות.

אז איך בעצם מגיעים לראש תוצאות החיפוש

על האלגוריתם המיוחד של גוגל נכתבו אין סוף מאמרים, במטרה לפצח את השיטה בה הוא עובד ולהופיע בתוצאות החיפוש הראשונות. בסופו של דבר, יש לקחת בחשבון שהאלגוריתם מתעדכן ומשתנה בכל פרק זמן לכן יש צורך לעקוב אחר השינויים ולהכיר את הכללים הנוקשים של גוגל אבל לא רק –

קידום אתרים אורגני כולל בתוכו עבודה קשה 'מאחורי הקלעים' וב- Front End של האתר, להלן רשימה מצומצמת של הצעדים שיש לנקוט –

  • מחקר מילות מפתח מעמיק (כולל מחקר מתחרים) והגדרת מילות חיפוש
  • עבודת SEO ON PAGE (תגיות מטא ותגיות H1 ו-H2, קישורים חיצוניים ופנימיים, אופטימיזציה של תמונות ועוד)
  • יצירת קוד אתר תקין וברור למנועי החיפוש
  • יצירת תוכן איכותי בהתאם למילות המפתח
  • Mobile Friendly – גוגל מענישה אתרים שאינם ידידותיים למכשירים ניידים
  • אופטימיזציה למהירות האתר
קידום אתרים אורגני
Mobile Friendly – רוב תנועת הגולשים מגיעה ממכשירים ניידים

יתרונות הקידום האורגני

בשורה התחתונה, הקידום הממומן נמשך כל עוד משלמים עבורו, כשהתשלום נפסק האתר פשוט יקבל פחות תנועה של גולשים.
יש לבצע עבודה חזקה על הקידום האורגני של האתר – יצירת תכנים רלוונטיים, שמירה על קוד תקין וברור, אופטימיזציה של תמונות וכו' כדי לייצב ולשמור על רלוונטיות האתר במנועי החיפוש וכך לתחזק תנועת גולשים 'איכותיים' באתר.