עיצוב דף הבית

עיצוב דף הבית – איך לעשות את זה נכון

כל מעצב נתקל בבעיה הבסיסית הזאת – איך לעצב את דף הבית של האתר בצורה הטובה ביותר? במאמר זה ננסה לענות על השאלה הלא פשוטה הזו.

עיצוב דף הבית – למה זה כל כך חשוב?

ובכן, רושם ראשוני הוא הדבר הכי חשוב כיום למותג שלכם וכשמו כן הוא – אתם אף פעם לא מקבלים הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני.  מהסיבה הזאת בדיוק דף הבית הוא אחד מהדפים החשובים ביותר בכל אתר חדש שנבנה.

לא משנה אם אתה עסק קטן, בלוג בינוני או חברה בינלאומית עם עשרות אלפי כניסות ביום, דף הבית הוא למעשה הדלת הראשית לעסק שלכם. אם מבקר חדש לא אוהב את מה שהוא רואה, ברוב המקרים הוא פשוט ילחץ על כפתור ה"חזור" בדפדפן וימשיך לדפדף בין אלפי התוצאות שגוגל נתן לו.

איך מעצבים דף בית שמשרת את מטרתו? – להציג את המותג שלכם בצורה הטובה ביותר

עיצוב לבדו לא מספיק – דף הבית צריך לעבוד בצורה יוצאת מן הכלל ולהראות מעולה בכל פלטפורמה שהאתר שלכם נגיש אליה – מחשב שולחני, טאבלט וסמארטפונים מכל הסוגים והמינים. לכאן נכנסת עבודת המתכנת שצריך לעמוד באתגר לא פשוט בכלל – להפוך את העיצוב שהתקבל מהמעצב הגרפי לדף בית שנראה מצוין בכל מכשיר שניתן לגשת ממנו אל האתר שלכם.

מה צריך להופיע בדף הבית?

כמובן ששאלה זו צריכה להיבחן פרטנית אל מול מטרות ויעדי המותג. למרות זאת ניתן לציין מספר קווים מנחים.

  1. עיצוב דף הבית צריך לענות במהירות ובפשטות על מספר שאלות כגון "מי החברה?", "מה החברה עושה? \ אילו שירותים או מוצרים היא מציעה?", "איך המשתמש יכול להעזר באתר על מנת לפתור את הבעיה שלו?". המציאות היא שרוב המותגים צריכים כמובן לענות על השאלות הללו על מנת שהמשתמש שהגיע לאתר "ירגיש" שהוא הגיע למקום הנכון.
  2. דף הבית צריך לפנות אל קהל היעד שלכם. קהל היעד חייב להיות מוגדר בהרחבה ובחכמה בהתאם למטרות ויעדי המותג שלכם.
  3. דף הבית צריך לספק חווית משתמש מעולה. זו היא ההזדמנות הראשונה הרי לתת למשתמשים שלכם תחושה שהם הגיעו למקום הנכון.
  4. כאמור, דף הבית צריך להיות נגיש מכל מכשיר. בין אם זה מחשב שולחני, טאבלט או סמארטפון – אתם רוצים לבצע אופטימיזציה מלאה כך שהמשתמש יוכל לשוטט בו בקלות ובמהירות.
  5.  דף הבית צריך לכלול CTA – call to action (הנעה לפעולה) על מנת שהמשתמש יוכל לבחור מה לעשות לאחר שקיבל את המידע הראשוני. כאן צריך לחשוב מה אתם רוצים לעשות עם המשתמש במידה והוא השתכנע – שישאיר פרטי התקשרות? שירים אליכם טלפון? או שיזמין את המוצר החדש שנכנס למלאי שלכם? וודאו כי יש לפחות CTA אחד בדף הבית שלכם.
  6. הוא משתנה ללא הרף – דף הבית צריך לשקף את ההתמקדות השיווקית הנוכחית של המותג שלכם וככזה הוא צריך להיות דינמי. אל תפחדו לבצע שינויים, לבצע בדיקות A\B ולנתח את התוצאות על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר.
  7. עיצוב שעושה חשק להישאר – עיצוב מעולה יקח בחשבון את קהל היעד של המותג שלכם וישקף את ההעדפות העיצוביות של קהל היעד הזה.