כתיבת סטטוס בפייסבוק – כיצד לעשות זאת נכון

כתיבת סטטוסים

כתיבת סטטוס זו אמנות לכל דבר. מטרתו של הסטטוס הוא העברת המסר לנמען. בעזרתו של סטטוס מוצלח נוכל להתחבר לרגשות הנמען ואף לאגו שלו. לדוגמא: אם הנמענים שלנו חובבי מוזיקה מזרחית – נשתף בסטטוס בנוסף לתוכן גם שיר מהסוגה המזרחית, אם הנמענים שלנו מזוהים למשל עם אוהבי מוזיקת רוק – נשתף תוכן מז'אנר הרוק. מטרת העל היא לקלוע למכנה המשותף של הנמענים, לגרום ליצירת שיח בנושא (הרלוונטי לנו), הנעה לפעולה ואף ויראליות רשתית. כדי לשרת את המטרה עלינו ליצור סטטוס שיצור הזדהות עם התוכן.

כתיבת סטטוס
קיימים סוגי סטטוסים שונים, אין חוק שמגדיר איזה סוג עדיף לכל מטרה, הרי שמדובר בסופו של דבר ביצירתיות שלנו.

סוגי סטטוסים נפוצים

  1. סטטוס אינפורמטיבי – סטטוס אינפורמטיבי זהו סטטוס שבו המפרסם חולק ידע עם הנמענים. סטטוס מסוג זה יכול לשתף מידע על מאורעות מן העבר בתחומים שונים, לעניין ולחדש לנמענים בתחום מסויים ( "הידעתם?"). הכלל החשוב ביותר במתן סטטוס אינפורמטיבי – התאמה בין סוג המידע לבין הקוראים.
  2. סטטוס שיווקי (או-מניע לפעולה) – זהו סטטוס שמטרתו היא למכור או לפרסם. על סטטוס שיווקי להיות חד, קולע, יצירתי ועכשווי. דוגמאות לניסוחים נפוצים – "לא תאמינו מה אפשר לעשות עם שתי ביצים וכוס קמח!!" , "הנהג החצוף שהחנה בחניית הנכים לא ידע מה מחכה לו כשהוא יחזור לרכב". המטרה היא ליצור תוכן שיתגרה בקורא ויגרום לו להיות אקטיבי (לחיצה על תמונה וכניסה לבלוג, קליק למעבר לאתר אחר וכו').
  3. סטטוס תמונה, גיף, וידאו – אנימציות גיף חמודות שנקלטות יפה בעיני הנמענים, תמונות אקסטרים, ילדים, חתולים (החתולים התגלו ככלי שיווקי יעיל ביותר בשנים האחרונות), תמונות מטרידות, מזעזעות או בקצרה – כל דבר שיתפוס את תשומת ליבם של הנמנעים.
  4. סטטוס פואטי – זהו סטטוס שמביע אוירה, לפי המבנה של הטקסט נוכל לקבל תמונת מצב ציורית שנוכל להעביר לנמענים. דוגמא לסטטוס פואטי (וקצת סאטירי) "ראשון בבוקר, הכבישים מלאים, הדרך לעבודה עוד ארוכה ועל כך אכתוב פוסט בדקה" – שילוב של תמונה שמתאימה לטקסט תהפוך את כל המידע לפואטי ואפקטיבי.

 

מה חשוב לדעת כשכותבים סטטוס בפייסבוק?

הסטטוס חייב להיות מקורי, רשתות חברתיות מתעדכנות מאוד מהר, מה שתפס בעבר לא יתפוס היום. עלינו לזכור שעלינו לייצר סטאטוסים בעלי ערך לקוראים – ללא ערך לקוראים – אין ערך לפוסט.

כלל חשוב נוסף הוא השתתפות בשיח, במידה והסטטוס צובר תאוצה, תגובות ושיתופים, עלינו ככותבי הפוסט להמשיך ולהיות אקטיבים – להראות שאנחנו שם, להגיב, לשתף, לצחוק (כן, במקרה כזה להגיב לעצמנו לפוסט זה בסדר).

לסיכום,

סטטוס טוב הוא סטטוס שמדבר לקהל היעד שלנו, לנמענים שלנו. סוג הסטטוסים הנ"ל הם בסה"כ הסוגים הנפוצים כיום, בעידן שלנו אין חוקי ברזל, אנחנו יכולים להיות יצירתיים והכי חשוב מקוריים. אז קדימה, אל הסטטוס הבא!