חנויות און ליין E-commerce – מהפכה במסחר

אם בשנות ה-90 מישהו היה אומר לכם שיום אחד תוכלו לרכוש אין ספור מוצרים או שירותים בלחיצת כפתור, מבלי לקום מהכיסא ומבלי לגעת במוצר במו ידיכם הייתם כנראה חושבים שמדובר בסוג של מדע בדיוני.
אין ספק שמאז שנכנס האינטרנט לחיינו הם השתנו ללא הכר, אחד מהסממנים הבולטים של המהפכה הזו הן חנויות ה-E-commerce, חנויות און ליין בהן ניתן למצוא כל מוצר שעולה על רוחכם, לרכוש אותו בכל שעה ומכל מקום בעולם.

חנויות און ליין – שינויים בהרגלי הצריכה

מדובר אם כן במהפכה של ממש, יותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות שברכישת מוצרים דרך האינטרנט והתרגלו לשלם באמצעות כרטיסי האשראי השונים ו-PAYPAL (גם אם בהתחלה הייתה קצת חשדנות).
תחילת המהפכה החלה עם אתרי הקניות הגדולים המוכרים לכולנו – Ebay, Alibaba, Amazon, Aliexpress, אתרים אשר 'פתחו' את השוק ויצרו את האפשרות להזמין מגוון פריטים מכל מקום בעולם. כצרכנים, נפתח בפנינו עולם חדש – אנחנו יכולים להשוות מחירים מול ספקים שונים ממדינות שונות ולקבל תוך מספר ימים בעזרת שירות הדואר מוצרים שפעם אפילו לא נמכרו בסביבת המגורים שלנו. מעבר לשינוי שעברנו אנחנו, הצרכנים, האתרים הגדולים האלו אפשרו לכל אחד מאיתנו לנהל חנות אינטרנטית ולמכור את מרכולתינו (החל מבגדים ועד למוצרי אלקטרוניקה) לכל איזור בעולם, כלומר, כל אחד מאיתנו יכול לנהל עסק אינטרנטי משלו.

כיום, פלטפורמת חנויות האון ליין יצאה מגבולות אתרי הקניות הגדולים – כל אחד יכול ליצור לעצמו חנות אינטרנטית, למכור מה שעולה על רוחו ולבצע משלוחים לכל מקום בעולם, מדובר על מהפך אדיר לבעלי עסקים.

אז מה הרווח והיתרונות שבניהול חנויות און ליין ?

החנות מתנהלת מהמחשב שלכם: המושג 'חנות' עבר מהפכה – אין צורך לשלם שכירות ולנהל חנות שנפתחת ונסגרת בשעות מוגדרות, אין גם צורך לאייש חנות כזו בעזרת עובדים. כל מה שצריך הוא מחשב וחיבור לאינטרנט ואתם יכולים לשלוט על הכל – הזמנות, משלוחים, תקשורת עם הלקוחות, עדכון מבצעים וכו'. מדובר בחיסכון אדיר בכסף ובמשאבים.

חשיפה מוגברת לקהל הצרכנים: בחנויות 'אמיתיות' מסתמכים על קהל הלקוחות שיגיע באופן מיוחד לחנות וירכוש מה שהוא רוצה אך השינוי המואץ באורך החיים, הרצון לחסוך בכסף ובעיקר בזמן הופך את חנויות האון ליין לאטרקטיביות במיוחד. באמצעות שיווק ופרסום נכון האנשים שמחפשים את השירות שלכם יגיעו עד אליכם (לאתר האינטרנט כמובן) וירכשו בלחיצת כפתור את המוצר שהם רוצים.

מכירות בכל שעה: חשבו איזה יתרון אדיר זה – רכישה בחנות און-ליין יכולה להתבצע בכל שעה, מכל מקום ואפילו מהמכשיר הנייד! המשמעות היא שבכל שעה נתונה לקוחות יכולים להמשיך לרכוש מוצרים מהחנות שלכם ללא שום תפעול מצידכם. היתרון כמובן תקף גם לגבי הלקוחות – הם לא צריכים לעמוד בזמנים ו'להספיק' להגיע לחנות בשעות הפתיחה שלה כיוון שאין הגבלת שעות.

חנות ללא מלאי: הכוונה היא לניהול חנות שאינה מחזיקה את מלאי המוצרים שהיא מספקת במחסן או בחנות פיזית, מדובר בחנות שפועלות על פי עיקרון ה- Drop Shipping  (דרופשיפינג) – חנות שמתפקדת כ'מתווך' בין הספק (שיכול להיות בכל נקודה בעולם דוגמאת סין או ארה"ב) ללקוח (שגם הוא אינו מוגבל במיקום). ההזמנה מתבצעת דרך החנות האינטרנטית ומשלוח המוצר נעשה ישירות מהספק לכתובתו של הלקוח כך נחסך הצורך לניהול מלאי אמיתי של המוצרים ובעל החנות מרוויח מהקישור הזה דרך 'עמלת התיווך' בין הספק ללקוח.

לסיכום, אין ספק שמדובר בשינוי כללי המשחק בתחום המסחר

בין אם מדובר בחנויות Drop Shipping או בבעלי עסקים שיש ברשותם חנות אמתית, האפשרות להגדיל את אפיק המכירות על ידי יצירת חנות אינטרנטית בה ימכרו המוצרים בכל שעה לכל מיקום בארץ ובעולם (באמצעות משלוח) היא ההזדמנות אמיתית שחבל לפספס.